ترکیبات جذاب عسل

شاید تا حالا چند تا ترکیب خوشمزه عسلی رو خوردین و خیلی خوشتون اومده باشه و پرسیده باشید چرا این ماده نقد خوشمزس.

باید در جواب بهتون بگم که این معجزه عسل طبیعیه که روی مزه ترکیباتش تاثیر خیلی زیادی میزاره…

حالا چرا؟

چون که عسل طبیعی شیرینی خیلی جذابی داره و میتونه با خیلی از مواد غذایی ترکیب جذابی درست کنه.

مهم تر از اون اینه که این ترکیبات بسیار مقوی و پر انرژی هستن و برای بدن ما هم خیلی فواید دارند…

بریم سراغ ترکیب های جذاب عسلی…

ترکیبات جذاب عسلی

اولین ترکیب عسل و شیر

این ترکیب بدجوری صبح ها میچسبه!

 خواص شیر و عسل اون قدر زیاد هست که میشه گفت مصرف اون، یکی از بهترین راه ها برای تضمین سلامتیه. با توجه به اینکه هر کدومشون دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستن، معجون شیر با عسل یه روش خوب برای کاهش مصرف شکر و کمک به تغذیه سالم تر برای بدن است. برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، عسل نه تنها خطر بیماری های قلبی عروقی رو کاهش میده، بلکه از افزایش وزن هم جلوگیری میکنه.

مخلوط شیر و عسل یه غذای بسیار مقوی و سالمه که دیگه اثری از سردی شیر هم در اون مشاهده نمیشه. همچنین آنزیم های موجود در عسل به هضم شیر کمک می کنند. خواص عسل و شیر برای پوست و مو به طور جداگانه مفید بوده اما اگه با هم مصرف بشن، میتونند مکمل هم باشن و کمک بیشتری به سلامتی پوست و مو کنند.

عسل و زردچوبه

عسل و دارچین تضمین سلامتی

دارچین ادویه ای محبوب در پخت و پز و شیرینی پزی محسوب میشه و همچنین در قالب مکمل هم کاربرد داره. دو نوع اصلی از دارچین وجود دارند:

دارچین کاسیا که به نام دارچین چینی هم شناخته میشه که محبوب‌ترین نوع دارچین برای مصرف در سطح جهانه. این محصول ارزان‌ تره اما از کیفیت پایین‌تری نسبت به دارچین سیلان برخورداره.

دارچین سیلان به نام دارچین واقعی هم شناخته میشه و برداشت اون دشوارتر از دارچین کاسیا هست. این نوع دارچین از مزه و بوی اندکی شیرین‌ تر برخور داره.

عسل و دارچین دو ماده طبیعی هستن که فواید سلامت بسیاری رو ارائه می کنن. برخی افراد مدعی هستن که ترکیب این دو ماده میتونه در درمان بیماری های مختلف کاربرد داشته باشه. در شرایطی که شواهدی وجود دارند که عسل و دارچین به تنهایی دارای برخی مصارف دارویی هستند، برخی ادعاها درباره ترکیب عسل و دارچین نیز خوب و درست به نظر می رسن.

عسل و دارچین

ترکیب ضد سرطانی عسل و سیاهدانه (معروف به دوسین)

معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از اون استفاده می شده . این معجون خواص بسیار زیادی داره که در این مطلب به بخشی از اونها اشاره می کنیم:

  • مناسب برای لاغری
  • تثویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان تنبلی تخمدان
  • افزایش اسپرم
  • درمان مشکلات گوارشی

ترکیب عسل و زرد چوبه معجزه زیبایی

ماسک زردچوبه و عسل برای کمک به درمان آکنه و بهبود جوش های سر سیاه مورد استفاده قرار می گیره و اکثریت مردم تاثیرات بسزایی رو از مصرف اون مشاهده کرده اند. تهیه این ماسک بسیار آسان بوده و برای مقابله با آکنه فوق العاده است. ماسک زردچوبه و عسل میتونه به طراوت و شادابی پوست کمک کنه و با مصرف اون خطوط ریز چین و چروک، لکه های پوستی و همچنین لک های قرمز حاصل از بریدگی هایی که روی پوست ایجاد میشن رو به مرور زمان تسکین بده.

عسل و زردچوبه

ترکیب عسل و آبلیمو، نشاط آور مخصوصا در صبح

با این ترکیب در صبح انرژی خود را افزایش بدید. این نوشیدنی، یه انرژی سریع و فوری رو برای مدت طولانی فراهم میکنه ، عسل یه خوراکی انرژی زا است که عمدتا از قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده و ۶۴ کالری در هر قاشق غذاخوری رو برای شما به ارمفان میاره. در طول هضم، کربوهیدرات های اصلی، فروکتوز و گلوکز به سرعت به خون منتقل میشن و میتونن تا برای نیازهای انرژی در طول روز استفاده بشن؛ همچنین لیمو، توانایی افزایش سوخت و ساز بدن رو داره. اسید سیتریک موجود در لیمو و نمک سیترات، که بخشی از چرخه اسید سیتریک است – زنجیره ای از واکنش های مهم برای متابولیسم انرژی در بدن هستن.

عسل و لیمو

تمامی این ترکیبات نحوه ی مصرف خاص خودشون رو دارند که در مقاله های بعدی بهشون مفصل می پردازیم…